سیستم تونلی

در سیستم تونلی که فن ها در انتهای سالن قرار دارند ، معمولا در 10 متر انتهایی سالن نیازی به اجرای سیستم مه پاش نمی باشد. سیستم های مه پاش می تواند این مهم را به انجام برساند. گلخانه ها که مکان هایی بسته، جهت پرورش گیاهان و میوه های خاصی می باشند. با اینحال روش مه پاشی که روشی موثرتر و مناسب تر است اکنون در اختیار پرورش دهندگان گل و گیاه و مه پاش سالن قارچ قرار دارد. آزمایش آب و تعیین کاتیونها و آنیونها و میکروبهای موجود در آب به پرورش دهندگان گل، قارچ و گیاهان زینتی کمک می کند بهترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه و روش را انتخاب نمایند. به همین دلیل پرورش دهندگان قارچ و گل و گیاهان زینتی چه به روش هیدروپونیک کار کنند و چه به روش سنتی، تلاش میکنند به روشهای مختلف رطوبت هوا را در محل گلخانه و سالن پرورش به حد مطلوب برسانند. مه پاش های مرغداری در واقع این امواج بالاتر از آستانه ی شنوایی انسان هستند و به همین دلیل شنیده نمی شوند. در سالن های پرورش قارچ به دلیل اینکه قارچ ها نیاز به آبیاری زیادی ندارند، می توان از این سیستم استفاده کرد. این واحد تولیدی در سال 1395 از سوی خانه صنعت به عنوان واحد برگزیده شمال غرب کشور معرفی شد.

هر فشار بالاتر باشد ریز بودن ذرات افزایش می یابد تا حدی که حتی در اثر برخورد با برگ گیاه، گیاه خیس نخواهد شد. تبخیر شدن ذرات آب باعث می شود تا دمای هوا بین ۱.۵ تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش یابد. قطرات اب در اثر برخورد با پروانه در حال چرخش به ذرات بسیار ریز تبدیل شده و با جریان هوا به داخل سالن فرستاده میشوند. به وسیله سیتم مه پاش می توان آب مورد نیاز آنها را تامین کرد و از جهتی هم مکان کشت آنها را نیز مرطوب نگه داشت تا دمای محیط برای آنها کنترل شود. استفاده از سیستم های مه پاش در این فضا ها هم می تواند محیط را مطبوع کرده و دما را هم کاهش دهد. مه پاش های یکی از بهترین و بی نظیترین محصولات مورد استفاده در بسیار از مکان ها می باشد که امروزه بسیاری از افراد از این محصول برای ایجاد رطوبت و دمای مورد نیاز خود، استفاده می کنند. سیستم های مه پاش در مکان هایی مانند مرغداری ها ، گلخانه ها ، سالن های رستوران، مکان ها تجمع افراد و…

سیستم های مه پاش می تواند این کار را به انجام برساند. در سیستم مه پاش صنعتی آب از داخل مخزن توسط پمپ فشار قوی وارد لوله ها شده و به نازل ها می رسد . 3. شیر گازی فشار قوی. ریز بودن منفذ و فشار بالای پشت منفذ باعث میشود اب به صورت ذرات مه از نازل خارج شود. فرایند کار این محصول مانند نمونه های قبلی به شکل پروانه ای (چرخشی) بوده و تولید رطوبت سرد در مهساز ۱۶۰۰۰ دکتر قشلاق به مراتب بالاتر از نمونه های قبلی می باشد. بهتر است بدانید که مه پاش، از بهترین روش های سرمایشی می باشد که از بازدهی بالایی برخوردار است. این نوع شیلنگ ها ضخامت بالایی دارند و بخاطر ضخامت آن از انعطاف پذیری کمی هم برخوردار هستند و قطر بیرونی آنها در حدود 1 سانتی متر است. کاتیونهای کلسیم و منیزیم و باریم همراه با آنیونهای کربنات و بیکربنات و سولفات باعث تشکیل رسوب در منافذ نازل شده و عملکرد مه پاش را دچار مشکل می کنند.اگر از مه پاشهای دیسکی و اولتراسونیک هم استفاده شود، در مدت طولانی تری رسوب در بخشهای مختلفی از سیستم که با آب حاوی املاح در تماس است تشکیل می شود. به این صورت که وقتی سیستم تولید کننده مه عمل می کند با روشن کردن فن های تخلیه یا فن های سیرکوله با جا به جایی هوایی که حاوی ذرات ریز آب به صورت پودر شده می باشد که این امر هم باعث افزایش رطوبت به صورت یکنواخت شده و هم دمای هوا را کاهش می دهد.

که هم در فضای باز و هم درفضای بسته این سیستم قابل استفاده است. مه پاش یا رطوبت ساز اولتراسونیک: در این روش ضربان شدید و پیاپی صدایی که برای انسان قابل شنیدن نیست باعث میشود آب بصورت ذرات ریز مه درآید. انواع لوازم مه ساز شامل نازل مه ساز ، الکترو پمپ پیستونی، شیلنگ تحت فشار ، پایه نازل ، اتصالات تحت فشار ، فیلتراسیون و تابلو برق هستند که در ادامه با این لوازم و کاربرد آن ها بیشتر آشنا می شویم. مه پاش یا رطوبت ساز دیسکی: در این روش قطرات آب به سمت پروانه یا دیسکی که با سرعت بسیار بالا در حال چرخش است پاشیده می شود. سیستم مه پاش از یک شیلنگ با انعطاف و تعدادی نازل مه پاش تشکیل شده است، که به وسیله فشار آب ، جریان آب را به شکل پودر در می آورد. از این نوع سیستم که با نام هایی نظیر سیستم رطوبت سازی یاد می شود به عنوان یک ابزار مؤثر و کارا در جهت خنک کردن و فراهم آوردن رطوبت مورد نیاز صنایع مختلف استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید